tysdag 30. januar 2007

Hvor er de beste akebakkene i Fredrikstad distriktet?




Jeg har tatt med meg familien ut på aketur noen ganger. Det er ikke lett å finne gode bakker her i Fredrikstad distriktet. Den beste som jeg / vi har funnet er Smerterulia ved Soliheimensykehjem på Kråkerøy.

Bakken er forholdsvis lang, kanskje 250 meter, og bredden det ikke noe å klage på. Bakken er ikke for bratt, men bratt nok til å få fart og spenning.

Har du noen andre akebakke tips, vil jeg at du skriver dem inn under kommentarer.

Husk på å bruke akevett!

3 kommentarer:

Arvid sa...

Smertubakken er flott, den. Nylig så jeg noen ake ned hele det gamle unnarennet, som nesten ikke hadde snø. Tøft gjort så humpete som den er.
Men er det ikke muligheter ved Skihytta? Vet noen noe om det. Jeg har ikke vært der i vinter.

Kurt Eide sa...

Vi hadde jo Hæljebærje´men det har´øm vel ødelagt nå vel.hehe

Jon Erik Kristiansen sa...

Hæljebærje har jæ hørt om, men jæ vet ente hvor de ær. Kan du fortelle mæ hvor de ær?

Prekæs!