fredag 9. februar 2007

En stor og tjukk mot en liten sprett.




















Dette liker jeg å se på. Èn stor og tjukk mot èn liten bokser. Utgangspunktet er urettferdig, men forhåpentligvis underholdene og blodig.
Ser du hvordan boksehansken til han miste, nesten kan trenge inn i navelen til tjukken...
Hvem holder du med?
Kanskje det minner deg om kampen mellom David og Goliat?
Holder du med spretten, eller tjukken?
Det vil avgjøre din evne til empati....
Hvem valgte du?
Valgte du spretten, er du bare overfladisk og påtatt religiøs og lite empatisk. Valgte du tjukken, har du empati, er min påstand. Dessuten er du ærlig. Ingen liker jevne boksekamper...
Hvordan hadde bibelhistorien vært om kampen mellom David og Goliat hadde endt uavgjort?
Skikkelig juling
Det er slik jeg vil se boksekamper, der tjukken virkelig kan få denge han lille skikkelig. Jeg synes det ofte er kjedelig å se på jevne boksekamper, der de hopper rundt å vifter med fjøra. Nei, boksing skal være slik at en får skikkelig juling.
Kan vi løsrive oss litt fra bibelhistorien, når vi ser på boksing?
Vær ærlig! Èn må få juling om det skal være noe å se på?
Eller er du ikke enig.... ?
Ha en seirende dag!

1 kommentar:

RC sa...

Dersom man heiet på Goliat mot David, da har man empati. Er det slik jeg skal tolke dette? ;) Jeg for min del heier på David.
Når det gjelder boksekampen mellom tjukken og spretten, tør jeg ikke lenger å si hvem jeg holder med...

Men kan røpe såpass at jeg som regel har sansen for underdogs...