tysdag 4. mars 2008

Ble satt på prøve av en fotballtrener i bibelkunnskap




....og holdt ikke mål.


Spørsmålet var. Hvor ble apostelen Jakob gravlagt? Jeg begynte å eleminere bort noen land, og ga et svar som var litt vagt. Svaret jeg ga var Frankriket. Jeg måtte krype til korset en gang til, og det er jo aldri et nederlag å krype til korset!





Svaret var; Santiago de Compostela i det nordlige Spania, som forøvrig er ett av Europas viktigste pilegrimsmål.




Det er morro å vite at Santiago betyr st. Jacob eller på norsk hellige Jakob, og hva heter hjemme arenaen til Real Madrid? Ja helt riktig, Santiago Bernabèu.




Jeg setter pris på quiz som har virkelige verdier i seg. Veldig bra!


Mitt spørsmål tilbake er følgende:


Hvem trener Selbak T.I.F. `s A-lag i år?

1 kommentar:

RC sa...

Kanskje Jon Kristiansen tar steget opp som A-lagstrener? Han har jo tross alt trenererfaring så det holder. Så vidt jeg vet har han vel også vært manager for Leeds? Dog med blandet hell ;)